A legtöbb ember szembesül azzal a helyzettel, amikor egy partnernek vagy ügyfélnek emléktárgyat kell választania, különösen ha az illető egy vállalat külkapcsolataiban vesz részt. Amint azt egy kisebb cég szállítási menedzsere mondta: ” a tökéletes reklámajándék kiválasztása nehezebb, mint ajándékot venni az anyósnak”.
Feltételezzük, hogy az ajándékozó okos és valami olyat választ, ami megfelel az „olcsó és vidám” meghatározásnak. Vagyis a megvásárolt szuvenír alkalmas lesz az ajándék státuszára, de nem haladja meg a vállalati költségvetést. Nemcsak egyetlen tranzakció, hanem gyakran az egész üzlet sikere függ attól, hogy a céges emléktárgyakat helyesen választották-e meg. A tökéletes reklámajándék egy módja annak, hogy szavak nélkül kommunikáljunk azokkal az emberekkel, akikkel üzleti kapcsolatban állunk. Melyek azok a tárgyak, amelyek elősegítik az üzleti vállalkozás megalakulását és fenntartják az egyenlő kapcsolatot a kollégákkal, partnerekkel, ügyfelekkel? Erre megadjuk a választ!