Ma már nem létezik olyan webáruház, amely ne használna valamilyen online marketing eszközt a látogatók számának, illetve a sikeres megrendelések arányának növelése érdekében. A már alapvetőnek számító jelenlét a közösségi médiában, valamint az időszakos marketing kampányok bizonyultak a leghatékonyabb módszereknek. A webáruház marketing módszerek eredményeinek ellenőrzésére, illetve marketing stratégiák kialakítására a webáruházak különféle statisztikai elemzőprogramokat használnak. Megfelelő felkészültséggel rendelkező szakemberek segítségével a vállalatok rövid idő alatt, nagy bevételeket tudnak elérni, így már nem kérdéses a webáruház marketing szükségessége. De lássuk, hogy a közösségi médiában való megjelenés és az időszakos marketing kampányok mellett még milyen marketing módszerek vannak, amelyekkel növelni lehet a webáruházak forgalmát?
Az elsők között mindenképp a keresőbarát rendszereket kell megemlíteni, amelynek legfontosabb tényezője a megfelelő mennyiségű és jó minőségű tartalom. Ezáltal a tevékenységhez kapcsolódó kifejezésekre, a keresőben jó pozícióban jelenik meg weboldalunk, ami a látogatottság és a forgalom növelésének alapja. Egy következő marketing módszerként nagyon sok webáruház alkalmazza a hírleveleket, amelyek valójában a meglévő vevőkkel való kapcsolattartás eszközét jelentik. További marketing módszer lehet még például a termékmegosztó oldalakon való szereplés, vagy a folyamatos újítás. Összességében a webáruház marketing folyamatában a vevők megismerésével, jó hirdetésekkel, Upsell módszerekkel, a régi vevők megtartásával stb. a webáruházak igazán sikeresen tudnak működni. Szakemberek segítségével könnyen meg lehet találni egy adott webáruház számára a leghasznosabb marketing eszközöket, amelyek rövid és hosszútávon is jól látható eredményeket generálnak.